شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در عرصه عمل به مسئولیت های اجتماعی ، گامهایی بلند و ارزشمند برداشته است

پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود در حوزه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و محیط زیست ، اقدامات ارزنده ای را در کارنامه خود به ثبت رسانده است .

به گزارش روابط عمومی ، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ،طبق روال گذشته، از طریق همکاری با نهادهای حمایتی و مرتبط با زیرساختهای شهرستان شازند و … با مشارکت در طرح های عام المنفعه و اجتماعی ، با صرف هزینه ای در حدود ۹۰ میلیارد تومان ، نقش خود را به عنوان قطب بزرگ صنعتی منطقه ایفاء نموده است .

از مهمترین اقدامات صورت پذیرفته توسط پالایشگاه در حوزه مسئولیت های اجتماعی می توان به مواردی همچون مشارکت در ساخت مدرسه ۶ کلاسه روستای جمال آباد ، تعمیرات مدارس ۳۳ روستا و تجهیز وسایل کمک آموزشی ، محرومیت زدایی در بخش کشاورزی روستاهای شازند ، ساخت تصفیه خانه آب شرب از خط انتقال کمال صالح ، خرید یک دستگاه تانکر آبرسانی ، پروژه روشنایی محور شازند-آستانه ، ساخت حسینیه مصلی شازند ، پاکسازی زباله های حریم جاده ای ، اهداء بسته های معیشتی و حمایت از خانواده های بی بضاعت اشاره نمود .

همچنین مشارکت در طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ، تأمین سبد غذایی ویژه نیازمندان ، خرید و توزیع ۲۵۰۰ عدد کیف مدرسه جهت دانش آموزان محروم ، تقدیر از فعالین مدنی حوزه اجتماعی ،فرهنگی و کمک به تأمین مایحتاج معلولین و برگزاری جلسات عمومی جزء خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان  از دیگر اقدامات ثمربخش پالایشگاه در حوزه مسئولیت های اجتماعی بوده است .

این گزارش می افزاید مسئولیت اجتماعی یا CSR (corporate social responsibility) را می‌توان متر و معیار و چهارچوبی دانست که سازمان‌ها، نهادها و افراد بر مبنای آنها در رابطه با مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست‌محیطی و در کل تمامی جنبه‌های زیست انسانی واکنش نشان می‌دهد یا آغازگر فعالیت‌هایی است که درنهایت به سود جامعه است. هسته اصلی مسئولیت اجتماعی ایجاد تعادل بین اقتصاد و اکوسیستم است.