۹۰ درصد تجهیزات پالایشگاه شازند بومی سازی شد

به گزارش روابط عمومی : مجید رجبی  در جمع خبرنگاران ایرنا افزود: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره)شازند در بدو تاسیس از خارج تامین می‌شد اما اکنون کمتر از ۱۰ درصد این تجهیزات وارداتی است.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی(اورهال)این شرکت پالایشگاهی نیز با استفاده از دانش بومی و متخصصان داخلی انجام می‌شود که افتخاری بزرگ درصحنه تولید و صنعت کشور محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند اظهار کرد: شرکت پالایشگاه شازند یکی از بزرگترین صنایع استان مرکزی است که هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ گردش مالی و پرداخت مالیات سرآمد صنایع محسوب می‌شود.

رجبی ادامه داد: در گذشته شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند دولتی بود و از حمایت‌های همه جانبه این بخش استفاده می‌کرد اما اکنون که به بخش خصوصی واگذار شده با وجود اینکه حمایت‌های دولتی به طور کامل قطع شده نه تنها خللی در امور ایجاد نشده بلکه با انگیزه و توانمندی بیشتری به تولید می‌پردازد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)در این آیین به مناسبت روز خبرنگار از فعالیت‌های خبرگزاری ایرنا در پوشش اخبار پالایشگاه تقدیر کرد.