پایش ابزار های کنترلی کاهش ۸۰ درصدی هدر رفت گاز مایع را در پی داشتند

به گزارش روابط عمومی : مهدی یزدیان افزود :پایش بیشتر در ابزار های کنترلی موجب کاهش ۸۰ درصدی هدر روی گاز مایع گردید . این امر در شرایطی رخ داد که شرایط جوی و دمای هوا طی تابستان سال جاری در سختترین شرایط ممکن درعملیات واحد RFCC بوده است و به ناچار حجم بالایی از محصولات گازی به مشعل پالایشگاه جهت سوختن ارسال می گردید.

وی بیان داشت : این اقدامات که به ابتکار مهندسی انرژی و بهره بردار واحد و با هماهنگی و نظارت اداره مهندسی پالایش صورت گرفته، بدون هیچگونه بار مالی برای این مجموعه بوده است و صرفا با بکارگیری ابزارهای کنترلی و تغییر بر روی پارامترهای فرایندی و طراحی واحد و تلاش بهره بردار در جهت کنترل شرایط جدید انجام پذیرفت. این اقدام منجر به کاهش بیش از ۸۰ درصدی سوختن گاز مایع همراه با محصول با ارزش پروپیلن در مشعل پالایشگاه گردید.

رئیس مهندسی انرژی شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند ادامه داد:با انجام این تغییرات ، میزان هدررفت گاز مایع حدود ۵۰۰ تن در ماه کاهش یافته و افزایش تولید محصول ارزشمند پروپیلن را به همراه داشته که ارزش ریالی تقریبی سود ناشی از این تغییرات حدود ۱۴۰ میلیارد ریال بر آورد می شود.

یزدیان اظهار داشت:همچنین با اجرایی شدن این تغییرات از انتشار حجم بالایی از گازهای مضر و آلاینده حاصل از سوختن این ترکیبات در سیستم مشعل پالایشگاه، جلوگیری به عمل آمد.