آتش‌نشانان؛ حامیان سلامت و ایمنی پالایشگاه

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند،یکشنبه (۸ مهر)مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی، با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران، سرپرستان و کارکنان واحدهای مختلف شرکت و تعدادی از کارکنان واحد HSE در محل ایستگاه آتش نشانی برگزار شد.

مجید رجبی  در گرامیداشت آیین هفتم مهر افزود:نیروهای آتش نشان وایمنی ضامن تعهد تولید در پالایشگاه هستند. وی ادامه داد:سیستم های ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه به شدت از اصول پیشگیری از آتش سوزی به عنوان عناصری برای حفاظت از پرسنل و دارایی در صنعت نفت پشتیبانی می کند. مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند با بیان اینکه برنامه های پیشگیری موثرترین ابزار را برای تضمین ایمنی پرسنل فراهم می کند،تصریح کرد:آتش نشانان نیازمند آموزش مستمردر کنار افسران کارآزموده هستند.

وی با توجه به اینکه شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک هسته اصلی در برقراری محیطی ایمن و دستیابی به اهداف نهایی ایمنی می باشد این مهم نیز با حساسیت بالایی دنبال می شود. رجبی با بیان اینکه واحد آتش نشانی باید از همه لحاظ ایمن باشد ،افزود:امیدواریم با همت ایمنی،آتش نشانی،محیط زیست و پدافند غیرعامل یک آتش نشانی نمونه در سطح پالایشگاه های سطح کشور داشته باشیم‌.

رئیس بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و  پدافند غیرعامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره)شازند نیز ضمن تبریک روز ایمنی و آتش نشانی با ارائه گزارش یک ساله فعالیت واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست از زحمات کارکنان HSE‌ و سایر همکاران تقدیر و تشکر نمود.

حبیب الله شهنازی گفت: شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند با اعتقاد به اولویت قرار دادن اصل پیشگیری بر اصلاح در امور مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط زیست ، مصمم است با اجرای پروژه های بهداشتی،ایمنی و محیط زیستی ماموریت خود را بنحوی اثربخش، کارا و هماهنگ با استانداردهای ملی و بین المللی به انجام رساندو با شناسایی ،ارزیابی، حذف ، کاهش یا کنترل موثر عوامل زیان آور محیط کار و نیز با تخصیص منابع مورد نیاز برای تحقق این اهداف و تقویت فرهنگ کاری با رویکرد بهداشت ایمنی و محیط زیست در کلیه سطوح و آموزش مستمر نیروی انسانی در سطحی مطلوب ، و بهبود مداوم فرآیندها و با مشارکت همه ی کارکنان در راستای توسعه ای پایدار حرکت نماید .

وی اظهار کرد:با رویکرد مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره)در این حوزه کارهای بزرگی انجام شده است. شهبازی با بیان اینکه آتش نشانان در بعضی مواقع از موارد عملیاتی فراتر می روند افزود:آتش نشانان در حیطه کار در کنار آموزش نیازمند کسب تجربه هستند.

در پایان این مراسم از قاسم محمودی دوچرخه سوار آتش نشان و عباس رمضانی دونده آتش نشان و تعدادی از پرسنل خدوم آتش نشانی تجلیل شد.